- Zasady trasy dla kategorii ADVENTURE:
- Start kategorii ADVENTURE odbędzie się pomiędzy godz. 8:15 a 10:00, w sobotę 09. lutego O godzinie 8:00 wszyscy zawodnicy z tej kategorii muszą stawić się w miejscu oznaczonym jako START na odprawę. Po odprawie zawodnicy pozostają w bazie, na hali sportowej, czekając na sygnał startu, który zostanie podany pomiędzy godz. 8:15 a 10:00. Start odbywa się na komendę. Wszyscy zawodnicy startują jednocześnie.
- Dla zawodników, którzy zarejestrują się w piątek wieczorem istnieje możliwość noclegu w bazie zawodów. Należy posiadać własny śpiwór i karimatę.
- Rejestracja drużyn w kategorii ADVENTURE rozpoczyna się w piątek, 8. lutego 2019r. o godzinie 18:00 w bazie zawodów w Mieroszowie, w Hali Sportowej przy ul.Hożej 4. Uczestnicy tej kategorii mają obowiązek przepuścić w kolejce do punktu rejestracji zawodników kategorii TEAM. Zakończenie rejestracji o godzinie 22:00. Druga tura rejestracji rozpocznie się w sobotę 9. stycznia o godzinie 7:00 i potrwa do godziny 7:45. W drugiej turze rejestracji zawodnicy kategorii ADVENTURE mają pierwszeństwo podejścia przed zawodnikami kategorii BASIC.
- Trasę biegu rozumie się jako dowolną marszrutę pomiędzy wszystkimi PK oznaczonymi i nieoznaczonymi na mapie.
- Trasa GF-ADVENTURE będzie zawierała elementy gry fabularnej:
- kolejność zaliczania PK jest dowolna, poza PK wskazanymi przez Organizatora,
- Na PK uczestnicy mogą zdobywać informacje lub przedmioty niezbędne do wykonania zadań na innych PK; możliwa jest więc sytuacja, gdzie drużyna przybywając na PK nie będzie w stanie wykonać zadania z powodu braku informacji lub przedmiotów,
- nie wszystkie PK są zaznaczone na mapie,
- na trasie biegu znajdować się będą osoby z obsługi trasy odgrywające role fabularne, oznaczone w sposób podany przez organizatora; o sposobie oznaczenia ww. osób uczestnicy mogą dowiedzieć się w trakcie biegu. Osoby te mogą przemieszczać po trasie biegu.
- Do poprawnego wykonania zadań na trasie niezbędne będzie wejście w interakcje z obsługą trasy odgrywającą wyznaczone przez organizatora role fabularne,
- W przypadku, gdy drużyna znajdzie się w sytuacji, w której posiadane przez nich informacje oraz przedmioty, nie pozwalają im kontynuować biegu (innymi słowy: nie wiedzą co robić dalej), możliwe jest skorzystanie ze wskazówki ostatniej szansy. Miejsce, w którym będzie można uzyskać wskazówkę będzie oznaczone na mapie, na jednym z PK. Każda drużyna może otrzymać tylko jedną wskazówkę. Uzyskanie wskazówki wiąże się z 30 min, obowiązkowym postojem na PK ze wskazówką.
- Warunkiem potwierdzenia zaliczenia zadania na PK jest perforacja odpowiedniego pola na karcie startowej odpowiadającemu danemu PK. Odpowiedzialnością uczestników jest dopilnowanie perforacji karty startowej na punkcie.
- Na PK może przebywać tylko jedna drużyna. W przypadku pojawienia się drugiej drużyny, punktowy może nie udzielić poprawnej informacji.
- Warunki klasyfikacji:
- Warunkiem bezwzględnym klasyfikowania w biegu jest dotarcie do mety przed jej zamknięciem o godzinie 17:00,
- W pierwszej kolejności są klasyfikowane drużyny, które przybędą na metę z zaliczonymi wszystkimi punktami kontrolnymi, zaliczonym zadaniem finałowym i przybędą w komplecie.
- Jeśli drużyna dotrze na metę nie w komplecie, będzie klasyfikowana za wszystkimi drużynami, które przybyły w komplecie.
- Jeśli drużyna nie zaliczy któregoś z PK będzie klasyfikowana za wszystkimi zespołami, które zaliczyły wszystkie PK, bez względu na to w jakim stanie osobowym dotrze.
- Przez dotarcie drużyny na metę rozumie się dotarcie ostatniego członka drużyny
- Czas biegu nie jest rejestrowany i nie jest kryterium zwycięstwa. Kluczowa jest kolejność na mecie
- Czyli pierwsze miejsce zajmie drużyna, która przybędzie na metę jako pierwsza, kompletna, po poprawnym wykonaniu zadania finałowego oraz z potwierdzeniami ze wszystkich punktów kontrolnych na karcie startowej. Jednocześnie niedopuszczalne jest rozdzielanie się zespołu o ile nie wymaga tego specyfika zadania na punkcie kontrolnym.
- Trasa kat. ADVENTURE jest zamykana o godzinie 17:00.
- Wszystkie informacje dotyczące przebiegu trasy, zadań specjalnych, godzin otwarcia oraz zamknięcia poszczególnych PK, kontaktów, itd. będą zawarte w opisie na mapie oraz w materiałach przekazywanych na odprawie i na punktach kontrolnych.
- Mapę zawodów uczestnicy otrzymają bezpośrednio przed startem.
- Dla kategorii ADVENTURE przyjęto na mapie czerwony i niebieski kolor oznaczeń i numeracji punktów.
- Na każdym punkcie kontrolnym obowiązuje zasada kolejności podejścia w takiej kolejności, jak zawodnicy przybyli na punkt.
- Organizator zapewnia posiłek na mecie zawodów. Za względu na możliwe niskie temperatury zalecamy zabranie ze sobą odpowiedniego ekwipunku zimowego.
- Zabronione jest używanie sprzętu narciarskiego i rakiet śnieżnych do pokonania trasy. Dopuszczalne są kije trekkingowe oraz elementy antypoślizgowe na obuwie.
Sędzia Główny Zawodów GFPOINT 2019